Διακόσμηση στην αίθουσα της ένταξης

Πρόγραμμα εθνικου αστεροσκοπείου universALL.

Βίντεο σχετικά με το Πείραμα του Αιγαίου

Εκμεταλλευόμενοι το πείραμα του Ερατοσθένη και  το γεγονός ότι στο πρόγραμμα UniversALL έχουν μετάσχει πολλά νησιά σε όλο το πλάτος τους ανατολικού Αιγαίου (15 νησιά από την Λήμνο μέχρι την Κάσο)   υπάρχει η ιδέα να δημιουργήσουμε ένα μικρό βίντεο στο οποίο οι μαθητές θα αποδεικνύουν πειραματικά ότι η Γή δεν είναι επίπεδη αλλά σφαιρική (δυστυχώς το 2025 πρέπει να συζητάμε για αυτό).

Η φιλοσοφία του πειράματος είναι πάρα πολύ απλή. Όλα τα σχολεία που θα μετάσχουν (από όλα τα νησιά) την ώρα ακριβώς της άνω μεσουράνησης του ήλιου μετρούν τη σκιά ενός στύλου ύψους 1,5 μέτρου (μπορεί φυσικά να χρησιμοποιηθεί ένας ψηλότερος στύλος και στο 1,5
 m να μπει ένα σημάδι που να φαίνεται και στη σκιά). Επί της ουσίας κάνουν ακριβώς ότι και στο πείραμα του Ερατοσθένη αλλά μετράνε ένα προκαθορισμένο ύψος στύλου (δλδ 1,5 μέτρου).

Τι θέλουμε να δείξουμε:

Αν η Γη ήταν επίπεδη προφανώς όλοι οι στύλοι ύψους 1,5 m θα είχαν ακριβώς το ίδιο μήκος σκιάς σε όλα τα νησιά του Αιγαίου. Όμως κάτι τέτοιο δε θα συμβεί (λόγω προφανώς της σφαιρικότητας της Γης) όπου οι σκιές των στύλων θα είναι πιο μεγάλοι όσο πιο Βόρειο είναι το νησί (συγκεκριμένα το μήκος της σκιάς (S) ενός στύλου 1.5 m δίνεται από τη σχέση: S = 1,5* εφφ όπου φ: το γεωγραφικό πλάτος του τόπου).

Προς διευκόλυνση επισυνάπτω ένα αρχείο
 excel όπου παρουσιάζεται α) οι γεωγραφικές συντεταγμένες του κάθε νησιού, β) η ώρα της άνω μεσουράνησης και γ) το αναμενόμενο μήκος της σκιάς του στύλου ύψους 1, 5 m. Φυσικά οι τιμές αυτές είναι ενδεικτικές για το κάθε νησί. Αν επιθυμείτε μπορείτε να επαναλάβετε τους υπολογισμούς με τις ακριβείς συντεταγμένες του σχολείου σας.

Για το video (από όσα σχολεία και παιδιά θέλουν να μετάσχουν) το μόνο που θα χρειαστούμε είναι να μας στείλετε ένα video στο οποίο ένας έως τρεις μαθητές να λένε:

-Είμαστε το Χ σχολείο, στο Ψ νησί ακριβώς τη στιγμή της Άνω Ηλιακής Μεσουράνησης.
Κάποιος μαθητής/τρια μετρά το στύλο ως το σημάδι του 1.5 μέτρου και λεει:  
- Το μήκος του στύλου έως το σημάδι είναι 1.5 μέτρο
 Κάποιος μαθητής/τρια μετρά τη σκιά του στύλου ως το σημάδι και λεει:  
- Το μήκος της σκιάς είναι… [το αποτέλεσμα της μέτρησης]

Τέλος κάποιος μαθητής/τρια λέει την πρόταση κατακλείδα του video:
- Η επιστήμη μιλάει με στοιχεία, οι ψευδοεπιστήμες και οι θεωρίες συνομωσίας με αβάσιμες υποθέσεις. Εσύ ποιον εμπιστεύεσαι;

@national_observatory 🌍 Τι σχήμα έχει άραγε η Γη; ✨Μαθητές και μαθήτριες από 12 νησιά του ανατολικού Αιγαίου απαντούν στο ερώτημα μέσα από το Πείραμα του Αιγαίου! #ΕΑΑ #UniversALL #Το_πειραμα_του_Αιγαιου ♬ πρωτότυπος ήχος - National Observatory Athens

Φωτογραφίες από δράστηριότητες και υποδομές του σχολείου μας

Παμε στον πλανήτη Αρη?

πρόγραμμα της βιβλιοθήκης του ιδρύματος Ευγενίδου

καλλιτεχνικες δραστηριότητες στην αυλή του σχολείου

Χριστουγεννιατικα κάλαντα από μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου

22 Δεκεμβρίου 2023

Πανελλήνια Αθλητική Ημέρα

29 Σεπτέμβρίου 2023

Σκακιστικοί Αγώνες 

Μάιος 2023

 Εκδρομή στο Ιερό του Μέσσου

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 

 

Στις 30 του Σεπτέμβρη 2022 τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να οργανώσουν, να υλοποιήσουν αθλητικές δραστηριότητες καθώς

και να φιλοτεχνήσουν θέματα σχετικά με τον αθλητισμό.

Σχολικό μουσείο

 

Μία αξιοσημείωτη πρωτοβουλία της διευθύντριας του Λυκείου κ. Γαβριέλας Σουλουγάνη είναι το σχολικό μουσείο αφιερωμένο στη μνήμη του Σταυράκη Αναγνώστη που δημιουργήθηκε με προσωπική της φροντίδα και στεγάζεται σε μία από τις αίθουσες του σχολικού συγκροτήματος Γυμνασίου - Λυκείου Μανταμάδου https://blogs.sch.gr/lykmanta-mouseio/

 

 

 

Παρακάτω μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από διάφορες

 

δραστηριότητες του σχολείου μας